Kapcsolatba velünk

Média

A Kreml betiltotta az uniós médiát

OSSZA MEG:

Közzététel:

on

Oroszország 81 uniós székhelyű médiát tiltott be, azt állítva, hogy „szisztematikusan hamis információkat terjesztenek egy különleges katonai művelet [Oroszország ukrajnai inváziója] előrehaladásáról”.

Az orosz külügyminisztérium kedden (június 25-én) jelentette be a döntést, válaszul az orosz propaganda csatornáira érvényben lévő uniós korlátozásokra.

Az orosz online tilalom kiterjed Ausztriában, a Cseh Köztársaságban, Észtországban, Görögországban, Finnországban, Franciaországban, Írországban, Olaszországban, Lettországban, Litvániában, Máltán, Hollandiában, Portugáliában, Spanyolországban és Svédországban működő nemzeti műsorszolgáltatókra és hírszervezetekre, Németországra és Lengyelországra azonban nem. .

A Kreml is betiltja Európa több legismertebb újságát, köztük a dán Berlingske, a francia Le Monde és Liberation, a német FAZ, a Der Spiegel és a Die Zeit, az Irish Times, az olasz La Repubblica, a holland NRC, és El Pais Spanyolországban.

Négy EU-központú média, az Agence Europe, a Politico és az EUObserver Brüsszelben, valamint a prágai RFE/RL szerepel a tilalom hatálya alatt.

Moszkva nem azonosított más EU-központú médiát, mint például az EU Reporter, az Euractiv vagy az Euronews.

Az orosz kormány egy független csatorna, a 444.hu kivételével minden oroszbarát médiát is megkímélt Magyarországon.

A minisztérium az akciót "tükrös és arányos" reakciónak minősítette az orosz médiával szembeni uniós intézkedésekre.

"Ha feloldják az orosz médiára vonatkozó korlátozásokat, az orosz fél is felülvizsgálja döntését az említett médiaszolgáltatókkal kapcsolatban" - közölte az orosz nagykövetség.

Hétfőn az EU feketelistára helyezett négy orosz propagandacsatornát: a Voice of Europe-t, a RIA Novosztyit, az Izvesztyát és a Rosszijszkaja Gazetát.

A belga, cseh és lengyel hírszerzés közelmúltbeli vizsgálata során a prágai székhelyű Európa Hangját azzal vádolták, hogy megvesztegette az európai parlamenti képviselőket, hogy Oroszország érdekében cselekedjenek. Ezt még vizsgálják.

Korábban az EU betiltotta a Katehon, a Pervyi Kanal, a REN TV, a Rossiya 1, a Rossiya 24, a Spas TV, a Szputnyik, a Russia Today, a Tsargrad TV orosz állomásait és számos leányvállalatát.

Több mint 100 orosz személyt is feketelistára helyezett a propaganda népszerűsítése miatt, köztük Margarita Simonyan RT főszerkesztőt és Vlagyimir Szolovjovet, a televíziós műsorvezetőt.

A párizsi székhelyű Riporterek Határok Nélkül (RSF) csoport szerint Oroszország a sajtószabadság tekintetében a világ legalján áll (162. a 180-ból). Az RSF webhelye szintén le van tiltva Oroszországban.

Věra Jourová, az EU értékekért felelős biztosa az X-en kijelentette, hogy az orosz médiatilalom szükségtelen megtorlás.

"Az Oroszország által finanszírozott propagandaforrások, amelyek dezinformációt terjesztenek az orosz katonai stratégia részeként, nem azonosak a független médiával. A demokráciák megértik ezt" - jegyezte meg.

Ossza meg ezt a cikket:

Az EU Reporter különféle külső forrásokból származó cikkeket közöl, amelyek sokféle nézőpontot fejeznek ki. Az ezekben a cikkekben foglalt álláspontok nem feltétlenül az EU Reporter álláspontjai.

Felkapott